Je weet het wel; je zit te veel, je houding is niet al te best en sporten lukt ook niet echt met regelmaat. Of wellicht vergt je baan veel van je lichaam…? Je moet vaak zwaar tillen of veel sjouwen? Al deze factoren kunnen leiden tot overbelasting van gewrichten en spieren in de rug en nek.
En dat is waarschijnlijk de reden dat je regelmatig rug- en/of nekklachten hebt.

Bij ToThePoint Osteopathie zien we dat een periodieke controle i.c.m. advisering en training voor je nek en rug leidt tot minder nek- en/of rugklachten. De stijfheid in je gewrichten en spieren maken wij weer soepel voor je, zodat de drempel naar het krijgen van rug- en nekklachten hoger blijft.
Inmiddels zijn er al meerdere wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar het effect van dit soort APK’s voor je rug. En wat blijkt…? Het vermindert de kans op het krijgen van nek- en rugklachten!

Hieronder alvast een aantal tips om te voorkomen dat je nek- en/of rugklachten krijgt:
• Zit niet teveel!
• Zorg voor voldoende beweging dagelijks. Ga bv. een half uur wandelen in je pauze.
• Wissel je bewegingen af tijdens zwaardere fysieke werkzaamheden.
• Volg een spierversterkend schema bij je fitness of vraag je fysiotherapeut om hulp.
• Let op je houding! Vraag eventueel aan je werkgever of er een ergotherapeut naar je werkplek komt kijken.

Afspraak inplannen?

Bel 088-182 55 19 voor het maken van een afspraak of vul het formulier in.